unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Fredag, LIA, Maj och bästisar!

Publicerad 2014-05-02 10:34:56 i Allmänt,

Idag är det fredag! Jag gillar fredagar, de är så positiva på något sätt. Idag var jag dessutom ledig från LIA:n, vilket på något sätt är lite skönt eftersom jag de dagar jag varit där denna veckan inte haft särskilt mycket att göra. Tror inte riktigt att de vet vad LIA är på Volvo, i alla fall verkar de inte ha förstått att det är meningen att jag skall LÄRA mig det som deras nuvarande paralegal gör. Som det verkar får jag sitta i deras arkiv och göra sådant hon inte vill göra. Det är alltså mer en praktikplats än lärande i arbete. Ja hittills är jag faktiskt besviken på platsen. :-/

Men en annan sak som jag inte är besviken på är att det är Maj! Är det något jag gillar så är det Maj, det är fint väder, allt blommar ut och mycket röda dagar. ;) Jag får massa sommarkänslor när det blir Maj, jag vet inte varför men kanske beror det på att solen visar sig mer, att allt börjar bli grönt och att Juni snart är här. :D

Det bästa av allt som händer idag vet ni vad det är?
JAG VET! Min bästaste, bästa bästis kommer till Göteborg och hälsar på! EN HEL HELG! :-D Åh vi ska hitta på så mycket bus!
Bästisar är så bra, de är roliga, lätta att umgås med och man vet alltid vart man har personen i fråga. Min bästis, Pernilla, och jag vi kan skratta åt absolut ingenting i evigheter. Det är en så skön känsla!

Nu i helgen ska vi hitta på massa roliga saker!
Hon kommer kl 19 ikväll, då ska jag möta henne vid tåget, sen ska vi ta båten hem till mig. Därefter ska vi gå ut och äta, bara vi kommer på vart vi vill äta någonstans. Sen ska vi prata massor och skratta ännu mer! ;o)
Imorgon ska vi gå på Liseberg, om det inte är dåligt väder för då tar vi det på söndag istället. På Liseberg ska vi, gissa vad, ÅKA HELIX!!! :D Som vi har väntat på att den ska bli klar och allt skulle klaffa så vi kan åka den! Kanske att vi åker något annat med men det får vi se. ;)

Den dagen vi inte ska till Liseberg så tänkte jag att vi skulle åka till Frölunda Torg, finns många roliga affärer där och det tar bara 15 min att åka dit med bussen. Japp, japp! Jättekul ska vi ha! Sen kommer vi promenera lilla pälsbollsprinsen Buffy och så klart. Men jag förstår bara inte varför tiden måste gå så långsamt nu när jag väntar på att hon ska komma. När hon är här går tiden JÄTTEFORT! :-O

Kanske att jag skulle ta och dammsuga lite, jag menar, städar man brukar ju tiden springa iväg! Jo, så får det bli!

Ha en underbar fredag alla goingar!
:-*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela